Urdu Thoughts Diaries   (MUBEEN SHAIKH)
86 Followers 0 Following

read more
Joined 27 January 2020


read more
Joined 27 January 2020
25 APR AT 17:14

शायद अगले जन्म में!
अक्सर लोग अपने सभी टूटे हुए सपनों और अधूरी इच्छाओं को अगले जीवन में जीने की कल्पना करते हैं, लेकिन सच तो यह है कि यह जीवन ही वह अगला जीवन है जिसकी आप कल्पना कर रहे हैं और सिर्फ यही एक जीवन है जो आपके पास है।
— मुबीन शैख़

-


25 APR AT 17:08

PERHAPS IN NEXT LIFE!

OFTEN TIMES PEOPLE IMAGINE TO LIVE ALL THEIR BROKEN DREAMS & UNFULFILLED WISHES INTO NEXT LIFE BUT THE FACT IS THIS LIFE ITSELF IS THAT NEXT LIFE WHICH YOU ARE IMAGINING & THIS IS ONLY LIFE YOU HAVE.
— MUBEEN SHAIKH

-


17 APR AT 20:52

लोग आम के पेड़ की तरह हैं और उनकी अच्छी और बुरी आदतें अच्छे और बुरे आम की तरह हैं। जिस तरह आप अच्छे आमों को चुनते हैं और बुरे आमों को अस्वीकार करते हैं। लोगों की आदतों के साथ भी ऐसा ही करें.
— मुबीन शैख़

-


17 APR AT 20:47

PEOPLE ARE LIKE TREE OF MANGOES & THEIR GOOD & BAD HABITS ARE LIKE GOOD & BAD MANGOES. THE WAY YOU SELECT THE GOOD MANGOES & REJECT THE BAD MANGOES. DO THE SAME WITH PEOPLE'S HABITS.
— MUBEEN SHAIKH

-


8 APR AT 9:43

लिबास (DRESS) पहना हुआ इंसान फूल की तरह होता है। लिबास फूल की पंखुड़ियाँ है और लिबास पहनने वाला उस फूल की ख़ुशबू है। इसलिए उस फूल की पंखुड़ियों का हमेशा ख़्याल रखें और उसे टूटने से बचाएं। दरअसल, फूल की पंखुड़ियाँ ही उसकी ख़ुशबू हैं।
— मुबीन शैख़ 

-


8 APR AT 9:34

A PERSON WEARING A DRESS IS LIKE A FLOWER. THE DRESS IS THE PETALS OF THE FLOWER AND THE PERSON WEARING THE DRESS IS THE FRAGRANCE OF THAT FLOWER. THEREFORE, ALWAYS TAKE CARE OF THE PETALS OF THAT FLOWER AND PREVENT THEM FROM BREAKING. ACTUALLY, THE PETALS OF THE FLOWER ARE ITS FRAGRANCE.
— MUBEEN SHAIKH

-


7 APR AT 9:32

AS LONG AS YOU ARE ALIVE, "STAY ALIVE".
— MUBEEN SHAIKH

-


7 APR AT 9:26

जब तक ज़िंदा हो
तब तक "ज़िंदा" रहो
— मुबीन शैख़

-


7 APR AT 9:23

THE SKY OF LIFE IS NOT THE SAME FOR EVERYONE. SOME HAVE THE MOON, SOME HAVE STARS, AND SOME DO NOT EVEN HAVE THE SLIGHTEST LIGHT.
— MUBEEN SHAIKH

-


7 APR AT 9:17

हर किसी के लिए ज़िन्दगी का आसमान एक सा नहीं होता। किसी को चाँद हासिल है, तो किसी को सितारे, और किसी को हलकी सी रौशनी भी नसीब नहीं होती।
— मुबीन शैख़

-


Fetching Urdu Thoughts Diaries Quotes