praveen kalabhavi   (🅿🆁🅰🆅🅴🅴🅽)
337 Followers · 234 Following

Jo Log Dil Mein Khaas Hote Hain,
Wo Log Har Pal Paas Hote Hain.
Joined 18 September 2020


Jo Log Dil Mein Khaas Hote Hain,
Wo Log Har Pal Paas Hote Hain.
Joined 18 September 2020
26 JAN 2023 AT 8:11

यहां तक ​​कि जब हम अपनी मातृभूमि के इतिहास में इस यादगार दिन का जश्न मनाते हैं, तो आइए हम सड़कों पर अपने वंचित भाइयों और बहनों की जांच करते रहें; आइए हम सामाजिक, आर्थिक या वित्तीय पृष्ठभूमि के बावजूद सभी को इस देश की सुंदरता दिखाएं। 74वें गणतंत्र दिवस की शुभकामनाएं

-


26 JAN 2023 AT 8:00

आइए हम गणतंत्र दिवस के गौरवपूर्ण क्षण का जश्न मनाएं और हमारे सामने कई भारतीयों के निस्वार्थ बलिदान को याद करें। अपने गणतंत्र दिवस के गौरवशाली क्षण को याद करने के लिए फिर से एकजुट हों और अपने स्वतंत्रता सेनानियों के बलिदान को फिर से जीएं वंदे मातरम गणतंत्र दिवस की शुभकामनाएं

-


26 JAN 2023 AT 7:58

Come Let Us Celebrate The Proud Moment Of The Republic Day And Remember The Selfless Sacrifice Of Many Indians Before Us. Let Us Unite Again To Remember The Glorious Moment Of Our Republic Day And Relive The Sacrifice Of Our Freedom Fighters Vande Mataram Happy Republic Day

-


25 JAN 2023 AT 23:38

Even As We Celebrate This Memorable Day In The History Of Our Mother Nation, Let Us Keep Checking On Our Underprivileged Brothers And Sisters On The Streets; Let Us Show The Beauty Of This Nation To Everyone Regardless Of Social, Economic Or Financial Background. Happy 74th Republic Day

-


25 JAN 2023 AT 23:31

हमारे भारतीय संविधान की प्रस्तावना
हम, भारत के लोग, भारत को एक संपूर्ण प्रभुत्व संपन्न, समाजवादी, धर्मनिरपेक्ष लोकतांत्रिक गणराज्य बनाने और उसके सभी नागरिकों को सुरक्षित करने का संकल्प लेते हैं। न्याय, सामाजिक, आर्थिक और राजनीतिक विचार, अभिव्यक्ति, विश्वास, विश्वास और पूजा की स्वतंत्रता स्थिति और अवसर की समानता; और उन सभी के बीच व्यक्ति की गरिमा और राष्ट्र की एकता और अखंडता को सुनिश्चित करने वाली बंधुता को बढ़ावा देना हमारी संविधान सभा में नवंबर, 1949 के इस छब्बीसवें दिन, इसके द्वारा इस संविधान को अपनाएं, अधिनियमित करें और स्वयं को दें।

-


25 JAN 2023 AT 23:29

ನಮ್ಮ ಭಾರತೀಯ ಸಂವಿಧಾನದ ಪೀಠಿಕೆ
ನಾವು, ಭಾರತದ ಜನರು, ಭಾರತವನ್ನು ಸಾರ್ವಭೌಮ, ಸಮಾಜವಾದಿ, ಜಾತ್ಯತೀತ ಪ್ರಜಾಸತ್ತಾತ್ಮಕ ಗಣರಾಜ್ಯವಾಗಿ ರೂಪಿಸಲು ಮತ್ತು ಅದರ ಎಲ್ಲಾ ನಾಗರಿಕರಿಗೆ ಸುರಕ್ಷಿತಗೊಳಿಸಲು ನಿರ್ಧರಿಸಿದ್ದೇವೆ
ನ್ಯಾಯ, ಸಾಮಾಜಿಕ, ಆರ್ಥಿಕ ಮತ್ತು ರಾಜಕೀಯ ಸ್ವಾತಂತ್ರ್ಯ ಚಿಂತನೆ, ಅಭಿವ್ಯಕ್ತಿ, ನಂಬಿಕೆ, ನಂಬಿಕೆ ಮತ್ತು ಆರಾಧನೆ ಸ್ಥಾನಮಾನ ಮತ್ತು ಅವಕಾಶದ ಸಮಾನತೆ; ಮತ್ತು ವ್ಯಕ್ತಿಯ ಘನತೆ ಮತ್ತು ರಾಷ್ಟ್ರದ ಏಕತೆ ಮತ್ತು ಸಮಗ್ರತೆಯನ್ನು ಖಾತ್ರಿಪಡಿಸುವ ಎಲ್ಲಾ ಭ್ರಾತೃತ್ವವನ್ನು ಅವರಲ್ಲಿ ಉತ್ತೇಜಿಸಲು
ನವೆಂಬರ್, 1949 ರ ಈ ಇಪ್ಪತ್ತಾರನೇ ದಿನ ನಮ್ಮ ಸಂವಿಧಾನದ ಅಸೆಂಬ್ಲಿಯಲ್ಲಿ, ಈ ಮೂಲಕ ಈ ಸಂವಿಧಾನವನ್ನು ಅಳವಡಿಸಿ, ಜಾರಿಗೊಳಿಸಿ ಮತ್ತು ನಮಗೇ ನೀಡಿ.

-


25 JAN 2023 AT 23:27

Preamble of our Indian Constitution
WE, THE PEOPLE OF INDIA, having solemnly resolved to constitute India into a SOVEREIGN, SOCIALIST, SECULAR DEMOCRATIC REPUBLIC and to secure to all its citizens
JUSTICE, social, economic and political LIBERTY of thought, expression, belief, faith and worship EQUALITY of status and of opportunity; and to promote among them all FRATERNITY assuring the dignity of the individual and the unity and integrity of the Nation;
IN OUR CONSTITUENT ASSEMBLY this twenty-sixth day of November, 1949, do HEREBY ADOPT, ENACT AND GIVE TO OURSELVES THIS CONSTITUTION.

-


25 JAN 2023 AT 23:22

इस साल भारत अपना 74वां गणतंत्र दिवस मना रहा है। हमारे देश ने जो कुछ भी हासिल किया है, उसके लिए मुझे बहुत गर्व और आभार महसूस हो रहा है क्योंकि हम अपने देश के गणतंत्र दिवस को मनाने के लिए एक साथ आए हैं। इस दिन, हम उन लोगों द्वारा की गई कठिनाइयों और बलिदानों का सम्मान करते हैं, जिन्होंने हमारे देश की स्वतंत्रता और संप्रभुता के लिए लड़ाई लड़ी। भारतीय संविधान, जो 1950 में इस दिन लागू हुआ, लोकतांत्रिक, न्यायसंगत, उदारवादी और समतावादी सिद्धांतों का प्रमाण है। शुरू से ही हमारे देश पर शासन किया। यह सरकार के पारदर्शी और जवाबदेह संचालन के लिए एक आधार प्रदान करता है और यह सुनिश्चित करता है कि इसके सभी निवासियों के लिए कुछ मौलिक अधिकारों की गारंटी है। जैसा कि हम इस दिन को मनाते हैं, आइए हम यह न भूलें कि इन आदर्शों को बनाए रखने के लिए अभी भी बहुत कुछ किया जाना बाकी है और यह गारंटी देता है कि हर व्यक्ति के पास स्वास्थ्य सेवा, शिक्षा और सफलता का उचित मौका है। सभी के लिए बेहतर भविष्य का निर्माण करना और एक समान और संपन्न समाज को बढ़ावा देना हमारी साझा जिम्मेदारी है। आइए एक शक्तिशाली, संपन्न देश बनाने के लिए अपनी प्रतिबद्धता की फिर से पुष्टि करें, जिसका शेष विश्व इस गणतंत्र दिवस पर सम्मान और सराहना करेगा।

-


25 JAN 2023 AT 23:19

ಈ ವರ್ಷ ಭಾರತವು ತನ್ನ 74 ನೇ ಗಣರಾಜ್ಯೋತ್ಸವವನ್ನು ಆಚರಿಸುತ್ತಿದೆ. ನಮ್ಮ ದೇಶದ ಗಣರಾಜ್ಯೋತ್ಸವವನ್ನು ಸ್ಮರಿಸಲು ನಾವು ಒಗ್ಗೂಡಿ ನಮ್ಮ ದೇಶವು ಸಾಧಿಸಿದ ಎಲ್ಲದಕ್ಕೂ ನಾನು ಹೆಮ್ಮೆ ಮತ್ತು ಕೃತಜ್ಞತೆಯ ಭಾವನೆಯನ್ನು ಅನುಭವಿಸುತ್ತೇನೆ. ಈ ದಿನದಂದು, ನಮ್ಮ ದೇಶದ ಸ್ವಾತಂತ್ರ್ಯ ಮತ್ತು ಸಾರ್ವಭೌಮತ್ವಕ್ಕಾಗಿ ಹೋರಾಡಿದ ಜನರು ಮಾಡಿದ ಕಷ್ಟಗಳು ಮತ್ತು ತ್ಯಾಗಗಳನ್ನು ನಾವು ಗೌರವಿಸುತ್ತೇವೆ, 1950 ರಲ್ಲಿ ಈ ದಿನದಂದು ಜಾರಿಗೆ ಬಂದ ಭಾರತೀಯ ಸಂವಿಧಾನವು ಪ್ರಜಾಪ್ರಭುತ್ವ, ನ್ಯಾಯಯುತ, ಸ್ವಾತಂತ್ರ್ಯ ಮತ್ತು ಸಮಾನತೆಯ ತತ್ವಗಳಿಗೆ ಸಾಕ್ಷಿಯಾಗಿದೆ. ನಮ್ಮ ದೇಶವನ್ನು ಅದರ ಆರಂಭದಿಂದಲೂ ಆಳಿದರು. ಇದು ಸರ್ಕಾರದ ಪಾರದರ್ಶಕ ಮತ್ತು ಜವಾಬ್ದಾರಿಯುತ ಕಾರ್ಯಾಚರಣೆಗೆ ಅಡಿಪಾಯವನ್ನು ನೀಡುತ್ತದೆ ಮತ್ತು ಅದರ ಎಲ್ಲಾ ನಿವಾಸಿಗಳಿಗೆ ಕೆಲವು ಮೂಲಭೂತ ಹಕ್ಕುಗಳನ್ನು ಖಾತರಿಪಡಿಸುತ್ತದೆ ಎಂದು ಖಚಿತಪಡಿಸುತ್ತದೆ. ನಾವು ಈ ದಿನವನ್ನು ಸ್ಮರಿಸುವಾಗ, ಈ ಆದರ್ಶಗಳನ್ನು ಎತ್ತಿಹಿಡಿಯಲು ಇನ್ನೂ ಹೆಚ್ಚಿನದನ್ನು ಮಾಡಬೇಕಾಗಿದೆ ಮತ್ತು ಪ್ರತಿಯೊಬ್ಬ ವ್ಯಕ್ತಿಯು ಆರೋಗ್ಯ, ಶಿಕ್ಷಣ ಮತ್ತು ಯಶಸ್ಸಿನ ನ್ಯಾಯೋಚಿತ ಹೊಡೆತಕ್ಕೆ ಪ್ರವೇಶವನ್ನು ಹೊಂದಿದ್ದಾನೆ ಎಂಬುದನ್ನು ನಾವು ಮರೆಯಬಾರದು. ಪ್ರತಿಯೊಬ್ಬರಿಗೂ ಉತ್ತಮ ಭವಿಷ್ಯವನ್ನು ನಿರ್ಮಿಸುವುದು ಮತ್ತು ಸಮಾನ ಮತ್ತು ಅಭಿವೃದ್ಧಿಶೀಲ ಸಮಾಜವನ್ನು ಬೆಳೆಸುವುದು ನಮ್ಮ ಹಂಚಿಕೆಯ ಜವಾಬ್ದಾರಿಯಾಗಿದೆ. ಈ ಗಣರಾಜ್ಯ ದಿನದಂದು ಪ್ರಪಂಚದ ಉಳಿದ ಭಾಗಗಳು ಗೌರವಿಸುವ ಮತ್ತು ಪ್ರಶಂಸಿಸುವ ಶಕ್ತಿಶಾಲಿ, ಅಭಿವೃದ್ಧಿ ಹೊಂದುತ್ತಿರುವ ದೇಶವನ್ನು ರಚಿಸುವ ನಮ್ಮ ಬದ್ಧತೆಯನ್ನು ಪುನರುಚ್ಚರಿಸೋಣ.

-


25 JAN 2023 AT 23:17

This year India is celebrating its 74th Republic Day. I feel a great feeling of pride and thankfulness for everything our country has accomplished as we come together to commemorate the Republic Day of our country. On this day, we honor the difficulties and sacrifices made by the people who battled for our country’s independence and sovereignty The Indian Constitution, which took force on this day in 1950, is evidence of the democratic, just, libertarian, and egalitarian principles that have governed our country since its beginning. It offers a foundation for the government’s transparent and accountable operation and ensures that certain fundamental rights are guaranteed to all of its residents. As we commemorate this day, let’s not forget that there is still more to be done to uphold these ideals and guarantee that every person has access to healthcare, education, and a fair shot at success. Building a better future for everyone and fostering an equal and thriving society is our shared responsibility. Let’s reaffirm our commitment to creating a powerful, thriving country that the rest of the world will respect and appreciate on this Republic Day.

-


Fetching praveen kalabhavi Quotes